سرخط خبرها
هم‌زمان با دهه کرامت در منطقه برگزار شد

غرفه‌هایی برای دوستداران هنر

  • کد خبر: ۱۵۳۳
  • ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
غرفه‌هایی برای دوستداران هنر
هم‌زمان با دهه کرامت «پاتوق تجربه» با ۱۹غرفه، نمایشگاه «عفاف و حجاب» نیز با ۱۹غرفه در بوستان کوهسنگی و جشنواره «محله جنت محله بانشاط» با محوریت فروش محصولات صنایع دستی در بازار جنت برگزار شد.

حمیده صفائی- بی‌شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع دستی و هنرهای سنتی‌اش است که ریشه‌ در اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم آن جامعه دارد ‏و نمایشگر تمدن اقوامش بوده است. میراث‌های فرهنگی و هنری که در طول قرن‌ها به آیندگان منتقل می‌شود، دارای ارزش معنوی زیادی بوده و بر پشتوانه‌های فرهنگی‌هنری گذشتگان بنا شده است.معاون فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه۸ درگفت‌وگو با خبرنگار شهرآرامحله گفت: با توجه به اهمیت این موضوع تلاش داریم بیشتر از قبل به صنایع دستی و هنرهای سنتی که یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و فرهنگی ماست بپردازیم. صنایع دستی ابزاری درخور توجه برای اشتغال و حتی صادرات است که اگر به‌درستی به آن توجه شود موجب جذب گردشگر و افزایش سطح تولید ملی و بی‌نیازی به صنعت نفت می‌شود.
 وی درباره برپایی پاتوق تجربه در بوستان کوهسنگی مانند قبل توضیح داد: این نمایشگاه در واقع مکانی برای گردآوری هنرمندان خلاق و انتقال تجربه آن‌ها به یکدیگر و شناساندن هنرهای دستی به جوانان است. این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که در هر غرفه با حضور هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به صنایع دستی، علاوه‌بر فروش محصولات، آموزش و انتقال تجربه به یکدیگر و آشنایی جوانان با هنرهای اصیل ایرانی و انواع کارآفرینی انجام می‌شود.مسلم ابراهیم‌زاده ادامه داد: بیشتر جوانان ما این روزها به دنبال کسب علم هستند و گاهی از مهارت‌آموزی دور می‌شوند و همین موضوع هم سبب می‌شود ندانند به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند و چه می‌خواهند. بحث و گفت‌‌وگو و دراختیار قراردادن تجارب به یکدیگر سبب می‌شود تا بیشتر به علایقمان آشنا شویم و بدانیم چه چیزی از زندگی می‌خواهیم.
وی افزود: افرادی که در این نمایشگاه حاضر شده‌اند کارآفرین هستند . سعی داریم در سال رونق تولید این فرصت را برای جوانانمان فراهم کنیم تا ببینند با آموختن هنر و صنایع دستی می‌توانند تولیدکنندگان شایسته‌ای باشند.
معاون فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه۸ توضیح داد: نمایشگاه پاتوق تجربه با رویکرد آموزش و انتقال تجارب هنرمندان برپا شده است. در نمایشگاه این امتیاز را به هنرمندان داده‌ایم تا در قبال آموزش به شهروندان غرفه‌فروش هم داشته باشند و محصولاتشان را بفروشند.
ابراهیم‌زاده یادآور شد: هدف ما تولید ملی و آموزش صنایع داخلی و هنرهایی است که مختص فرهنگ خودمان است. برای همین صنایع شاخصی مانند گلیم، جاجیم، سفال و کارهایی را که این روزها طرف‌داران زیادی دارد، در این نمایشگاه آموزش داده و عرضه می‌کنیم.
هیچ فردی از روز اول هنرمند به دنیا نمی‌آید، هر فردی در این زمینه تلاش کرده است و با استفاده از تجربه‌های کسب‌شده، استعداد و خلاقیتش می‌تواند موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.
ابراهیم‌زاده با اشاره به این موضوع به جوانان تذکر داد: به‌طورمسلم هر هنرمندی در زمینه‌ای خاص قابلیتی دارد که با تلاش بسیار توانسته آن را به‌ویژگی خاصی تبدیل کند. هنرمندان فرصت تجربه‌کردن، شکست‌خوردن، درس‌گرفتن و ادامه‌دادن را به خودشان می‌دهند، درست همان چیزی که جوانان امروز از خودشان سلب می‌کنند.
وی ادامه داد: بازار جنت دیگر مکانی است که در ایام دهه کرامت میزبان زائران و مجاوران است. در این بازار به دلیل فضای کوچک‌ترش قابلیت این را نداشتیم تا مانند بوستان کوهسنگی آموزش را برگزار کنیم، اما با توجه به محدودیت‌های مکانی باز هم صنایع دستی و هنرهای سنتی را به این مکان آوردیم تا یادآور این باشیم که گذشتگان ما تا چه اندازه هنرمند بوده‌اند و ما باید ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و این هنر را برای آیندگانمان حفظ کنیم.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->